Laweta – jakie umiejętności są potrzebne by zostać laweciarzem?

Jaka jest różnica między kierowcą który porusza się lawetą a kierowcą holownika? Główne różnice między kierowcą z lawetą a kierowcą holownika to ich pracodawcy i zakres ich obowiązków. Podczas gdy obie pozycje wymagają holowania samochodów, kierowca ciągnika zwykle holuje tylko pojazdy. Zazwyczaj nie wykonują prac naprawczych ani konserwacyjnych, podczas gdy kierowca wraku jest do tego upoważniony. Ponadto kierowcy ciężarówek holowniczych zwykle pracują dla firm, które wyłącznie świadczą usługi holownicze, podczas gdy kierowca wraku pracuje dla bardziej kompleksowej firmy zajmującej się transportem, takiej jak AAA lub inne organizacje pomocy drogowej.

Co to jest laweta? Kierowca lawety zapewnia kierowcom pomoc drogową. Twoim obowiązkiem jest obsługa pojazdu jakim jest laweta, holowanie rozbitych lub uszkodzonych pojazdów, wymiana opon, rozruch samochodów z rozładowanymi akumulatorami i odblokowywanie drzwi, gdy kierowca zostawi w nich kluczyki. Możesz także pomóc przy prostych naprawach. Kiedy pojazd wymaga holowania lub pozostawienia na drodze, kierujesz pasażerów do swojego sklepu. Oprócz tych obowiązków jesteś odpowiedzialny za utrzymanie ciężarówki i sprzętu, składanie raportów i dzienników oraz wypełnianie faktur dla klientów.

Jak mogę zostać kierowcą lawety? Aby zostać kierowcą kierującym pojazdem jakim jest laweta, potrzebujesz wielu kwalifikacji, w tym doświadczenia mechanicznego, doskonałej historii jazdy i umiejętności naprawy pojazdów. Dyplom ukończenia szkoły średniej lub certyfikat GED jest ważny, choć nie jest bezwzględnym warunkiem wstępnym. Powinieneś mieć podstawowe szkolenie mechaniczne oraz umiejętności i umiejętność diagnozowania prostych problemów z samochodami. Wymagane certyfikaty mogą obejmować certyfikację AAA i komercyjne prawo jazdy (CDL), szczególnie w przypadku prowadzenia większych pojazdów, takich jak ciężarówka wycofywana. Obsługa klienta i doskonała komunikacja werbalna są konieczne, ponieważ często jesteś pierwszym kontaktem między kierowcą a firmą.